Jakie błędy popełniają zarządzający grupami managerowie?

Wyłącznie ten, kto nic nie robi, nie popełnia błędów. Gdy myślimy inaczej, jesteśmy ślepi i głusi na życie. Przed błądzeniem nie ochroni wiek, doświadczenie ani stanowisko. Czy w grupie mocniej narażonej na to ryzyko są specjaliści od zarządzania? Czy szkolenia dla managerów mogą coś zmienić w tej sprawie?

Cóż poczniemy bez umiejętnej komunikacji

Komunikacja jest potrzebna w każdej relacji, również związanych z pracą. Brak jasnych komunikatów i nici porozumienia z własnymi podwładnymi oraz innymi działami to standardowy defekt początkujących managerów. Nieodpowiedni przepływ wiadomości oraz brak jasnych decyzji i wypowiedzi sprawiają, że rodzą się półprawdy, nieporozumienia, a nawet duplikowanie wykonywanej pracy. Korekta komunikacji w grupie mogłoby nastąpić dzięki skorzystaniu z szkolenia dla managerów. Możemy nie znaleźć lepszej okazji, by kłopot komunikacji nie zakłócał pracy w danym zespole.

Czy managerowie nie popełniają błędów?

Czasami bywa że debiut na kierowniczym stanowisku (ale nie tylko) określa nadprogramowa wiara w swoją inwencję. Ufając we własne siły, dostrzega wyłącznie własne uwagi i koncepcje, co ogranicza podwładnych i działa destrukcyjnie na wszelką pomysłowość. Jeśli pod czymś nie ma odcisku palców managera, myśli on, że nie warto poświęcać temu czasu. Czy można takimi metodami zorganizować zgraną grupę projektową? I tu ponownie pomocne będą szkolenia dla managerów, które przynoszą szansę na zrozumienie, jak pozwolić na inicjatywę, w ogóle nie doznając szkody w autorytecie.

Kolejne posiedzenie, jednak czy potrzebne?

Niełatwą umiejętnością okazuje się organizacja interesujących i efektywnych spotkań. Tu pojawia się częsty defekt w przewodzeniu zespołowi. Bieganie po punktach programu, wałkowanie detali, nic nie wnoszące komentarze generują duży bałagan i utratę uwagi obecnych. Personel zarządzający powinien skorzystać ze szkolenia dla managerów, aby przyswoić trudną sztukę kierowania zebraniem.

System motywacyjny

Pracownicy, którzy są zmotywowani i odpowiednio wynagradzani, są efektywniejsi i bardziej pomysłowi. Zbyt często jednak zdarza się, że managerowie słabo wykorzystują przełożenie tego czynnika na swoich ludzi. To zawsze skutkuje niewłaściwym efektem.

Ostrożnie z nowymi modami w zarządzaniu
Zarządzanie, jak każda dziedzina życia, podlega różnym przemijającym modom. Przeważnie robią duże zamieszanie i odchodzą w niebyt. W zarządzaniu brakuje przestrzeni na nowatorstwo, gdyż metody efektywnego przewodzenia grupie są stosowane nie od dziś.

Post Author: admin